メールに返信をもらいたい? 避けるべき単語。

(※一般向けとおもって読んだら、どうやら広告メールを打つときのサジェストだったようで… かっふん)

メールに返信をもらいたい? 避けるべき単語。

Want People to Return Your Emails? Avoid These Words


Sarah Kessler


次にメールの件名を書くとき、使っている単語を二回確認しよう。
Next time you write an email subject line, think twice about the words you’re using.


伝えたいことを、「要確認」や「参加しよう」、「発表」、「ご招待」のような言葉に乗せてしまうのは、返信がほしいならいい考えではない。 そんなことが電子メールのプラグイン、ブーメランを作っている Baydin のデータから読み取れる。
Loading your message with words such as “confirm,” “join,” “press,” or “invite” is not a good idea if you want a response, says data from Baydin, the makers of email plugin Boomerang.


このほど Baydin は、その顧客があつかった 500 万通のメールからデータを ― Baydin の "email game" を使ったり、ブーメランで時間を遅らせたものから ― 抽出した。 そこからわかったのは「募集」や「チャンス」といった件名のメールに、より多くの反応があったということ。
Baydin recently extracted data from five million emails its users handled — either using the company’s “email game” or scheduled for later via Boomerang. It found that some subject-line words, such as “apply” and “opportunity,” got more responses than words from the aforementioned list.


また、メールを送信する一番いいタイミングは業務開始時間前だということも見えてきた。 あとで読むためにブーメランを使ったユーザーは、そのメール再信を午前 6 時前後にあわせることが多かった。
Its data also suggests the best time to send emails is before work. Users who scheduled messages to read later, using Boomerang, most often wanted to deal with them around 6 a.m.


「チャンス」という件名でくるんで午前 6 時にメールを送信しているのに返信が来ない? いい会社にお勤めですね。
Already sending emails packed with “opportunity” at 6 a.m. and not getting a response? You’re in good company.


平均的な "email game" ユーザーは彼/女が毎日受信する 147 通のメールのうち、半分を削除する。 二時間のうち 90 分を彼/女は毎日メールに費やしていて、それが 12 通のメールのために使われている。
Baydin’s average email game player deleted about half of the 147 messages he or she received each day. Ninety minutes of the two hours he or she spent on email each day went to just 12 messages.

Want People to Return Your Emails? Avoid These Words [INFOGRAPHIC]